PENGARUH VARIASI METODE MENGAJAR GURU TERHADAP MINAT DAN PRESTASI BELAJAR SISWA KELAS VIII SMP N 02 BANJAR AGUNG
Abstract
Tujuan dari penelitian ini adalah agar dapat mengetahui apakah ada pengaruh
antara variasi metode yang digunakan guru saat mengajar dengan minat dan
prestasi belajar siswa khususnya di madrasah tersebut. Dengan demikian dapat
membantu guru untuk dapat memahami siswa dan lebih optimal dalam
menerapkan metode saat mengajar disekolah.Berdasarkan hasil penelitian yang
dilakukan penulis di SMP N 02 Banjar Agung menunjukkan bahwa adanya
pengaruh antara metode mengajar guru terhadap minat belajar siswa sebesar
77,5%Sedangkan hasil dari pengaruh metode mengajar guru terhadap prestasi
siswa sebesar 41%, Dan untuk pengaruh antara minat belajar siswa terhadap
prestasi belajar siswa sebesar 34.6%. Dengan demikian dari hasil penelitiam
tersebut menunjukan bahwa ada pengaruh antara variasi metode mengajar guru
terhadap minat dan prestasi siswa.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Raisul Umam Ghazali

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
All articles in the Al-Ishlah can be disseminated on condition that they still include the identity of the article and the source (Al-Ishlah). The publisher is not responsible for the contents of the article. The content of the article is the sole responsibility of the author.
Authors who publish this subject agree to the following terms:
First, the Authors retain copyright and grant the journal right from first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
Secondly, the authors can enter into a separate or an acknowledgment of its initial (e.g., post-institutional repository or publish it in a book) publication in this journal.
Third, the authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) before publishing work is cited.



