LANDASAN KEPENDIDIKAN (PENDIDIKAN DALAM PRESPEKTIF PSIKOLOGI)
Abstract
Psikologi Pendidikan adalah ilmu yang mempelajari tentang perilaku
manusia di dalam dunia pendidikan yang meliputi studi sistematis
tentang proses-proses dan faktor-faktor yang berhubungan dengan
pendidikan manusia yang tujuannya untuk mengembangkan dan
meningkatkan keefisien di dalam pendidikan. Psikologi sebagai ilmu
pengetahuan yang berupaya memahami keadaan dan perilaku manusia
termasuk para siswa yang satu sama lainnya berbeda itu, amat penting
bagi guru di semua jenjang pendidikan. seorang guru melalui
pertimbangan – pertimbangan psikologisnya diharapkan dapat: 1)
Merumuskan tujuan pembelajaran secara tepat. 2) Memilih strategi atau
metode pembelajaran yang sesuai. 3) Memberikan bimbingan atau
bahkan memberikan konseling. 4) Memfasilitasi dan memotivasi belajar
peserta didik. 5) Menciptakan iklim belajar yang kondusif. 6) Menilai
hasil pembelajaran yang adil.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Novalinda Surya Anis, Pondra Muliawan

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
All articles in the Al-Ishlah can be disseminated on condition that they still include the identity of the article and the source (Al-Ishlah). The publisher is not responsible for the contents of the article. The content of the article is the sole responsibility of the author.
Authors who publish this subject agree to the following terms:
First, the Authors retain copyright and grant the journal right from first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
Secondly, the authors can enter into a separate or an acknowledgment of its initial (e.g., post-institutional repository or publish it in a book) publication in this journal.
Third, the authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) before publishing work is cited.



