PENERAPAN SELF-ASSESSMENT DALAM PEMBENTUKAN KARAKTERISTIK RELIGIUS PESERTA DIDIK
Abstract
Pendidikan karakter adalah pendidikan yang mendukung perkembangan sosial,
emosional, dan etika peserta didik. Singkatnya, pendidikan karakter dapat
diartikan sebagai setiap tindakan positif yang diajarkan guru yang
mempengaruhi kepribadian siswa. Metode penelitian yang digunakan peneliti
adalah menggunakan jenis penelitian kualitatif dengan pendekatan penelitian
kepustakaan. Kesimpulan dari penelitian ini adalah penilaian diri merupakan
metode penilaian yang memungkinkan siswa untuk menilai tingkat
pencapaiannya dalam kompetensi yang dipelajari. 3 Distribusi peringkat.
Evaluasi pembelajaran, evaluasi sebagai pembelajaran, dan evaluasi
pembelajaran. Pembentukan sifat religius pada diri siswa dapat ditanamkan
dalam dirinya melalui berbagai kegiatan keagamaan. Hal ini karena kegiatan
keagamaan membentuk kebiasaan siswa yang sudah berperilaku religius di
sekolah.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Mar’atus Nur Sholehah, Subiantoro Subiantoro, Pondra Muliawan, Apri Eka Budiyono, Miftahul Jannah

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
All articles in the Al-Ishlah can be disseminated on condition that they still include the identity of the article and the source (Al-Ishlah). The publisher is not responsible for the contents of the article. The content of the article is the sole responsibility of the author.
Authors who publish this subject agree to the following terms:
First, the Authors retain copyright and grant the journal right from first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
Secondly, the authors can enter into a separate or an acknowledgment of its initial (e.g., post-institutional repository or publish it in a book) publication in this journal.
Third, the authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) before publishing work is cited.



